dinsdag 16 oktober 2018

Gewoon wat vragen stellen

Vanmorgen, rond 9.00 uur, heb ik conform afspraak mijn nieuwe rijbewijs afgehaald. Ik mag weer 5 jaar karren. Ik kreeg slechts een paar vragen voorgelegd. Mij werd gevraagd de categorieën op het nieuwe rijbewijs te controleren en een handtekening te plaatsen voor ontvangst. Dat was alles. Daarna ben ik weer op pad gegaan.
Hoe anders verging het de kritische journalist Khashoggi in Turkije. Hem werden ook wat vragen gesteld op het consulaat van Saoedi Arabië. Maar blijkbaar was sprake van een spervuur van vragen, want de arme man heeft het niet overleefd. De koning van dat land wast zijn handen in onschuld. Een paar onderdanen zouden op eigen houtje gehandeld hebben.
Nou, dat hoeven Russen niet te proberen, want dan heeft Poetin het altijd gedaan. Maar ja, de Arabieren hebben olie, de Russen lef en wij angst.