dinsdag 16 oktober 2018

Curaçao onder water

Afgelopen weekend heeft het hevig geregend op Curaçao. Ik zag dankzij Royce opnames van flinke water en modderstromen. Vrij uniek, lijkt me. De bassins onder de huizen zullen overstroomd of, zo je wilt, doorgespoeld zijn.
Onder water valt er rond Curaçao veel te zien. Het is daar een ideaal snorkelgebied. Onder water kom je ook wanneer je van een hoge rots het water in springt. Zoals te zien is op deze video. Hij is gemaakt op West Punt, op de locatie Playa Forti, ook wel Sweet Alice genoemd. Sonja en ik zijn achter het muurtje gebleven om van het uitzicht te genieten. Beneden, bij het grote rotsblok op het strand hebben we gezwommen.
 Ik herinner me nog dat we ook van de rotsen in zee sprongen. Dat was bij de St. Michielsbaai, aan de kant waar toen weekendhuisjes stonden. In een zo'n huisje hebben we de laatste dagen voor ons vertrek naar Nederland doorgebracht.