zaterdag 10 februari 2018

Politieke terreur

Wat mij nog het meest opvalt is de uitermate nare reacties van de gevestigde politieke orde op andersdenkende Nederlanders. Alleen al daarom stem ik de volgende keer op een politieke partij die nuchter, zakelijk en verantwoord sociaal aan de slag wil met respect voor de democratie. Ik wens me niet te verenigen met politici die louter uit afgunst anderen demoniseren, neersabelen en lak hebben aan de democratie om zichzelf en hun daden te rechtvaardigen. Naar elkaar luisteren, in gesprek gaan met elkaar en niet alleen anderen maar vooral jezelf kritisch in de ogen kijken lijkt mij nog steeds wel een normaal gedrag voor volwassen mensen. Wat nu gebeurt draagt bij tot een devaluatie van onze normen en waarden. De overheid geeft hierin een verkeerd voorbeeld. Aan politici met een superioriteitsgevoel heb ik en veel anderen met mij zeer slechte herinneringen.