vrijdag 23 februari 2018

Overal misbruik

In het algemeen is bekend, dat waar kinderen zijn zich ook pedofielen ophouden. Er is als het ware een explosie aan berichten over misbruik de laatste tijd. Van overheidsdienaars tot complete organisaties. Laatst, toen bekend werd dat een bepaalde hulporganisatie zich misdragen had, kwam opeens een aantal andere hulporganisaties met soortgelijke bekentenissen. Ik krijg de indruk dat zij betrokken slachtoffers een stap voor wilden zijn. Je gaat me toch niet vertellen dat al die andere organisatie op diezelfde dag 'opeens' meldingen kregen van misbruik? Welnee, het was al bekend, misschien al decennia, maar omdat het nu naar voren komt toch maar even vlug tussen de andere berichten een eigen bericht vrijgeven. De regie in eigen hand proberen te houden, om als het even kan zaken in de doofpot te houden. Bah!
Ik ben toch al gestopt met het steunen van alle organisaties die beweren voor een goed doel bezig te zijn. Van kankerbestrijding tot hulp aan oorlogsslachtoffers. De enige die ik vertrouw zijn veel familieleden, goede kennissen en vrienden. En Tom, Fenna en mezelf. Zodra er een organisatie om de hoek komt kijken, weet ik inmiddels genoeg : dan is er per definitie sprake van misbruik, in welke vorm dan ook. En dan zijn er nog bepaalde onderdelen van de overheid, waar crimineel gedrag schering en inslag is.
Onze regering heeft nu ook een oproep gedaan om misbruik te melden. Huh? Krijg ik soms belastinggeld terug?