woensdag 7 februari 2018

In verstek zagen

Vanmiddag ben ik voorzichtig begonnen met het afwerken van de ventilatieluikjes aan de binnenkant van de camper. Ik heb eerst het overtollige uitgeharde iso-schuim met een mesje weggesneden. Het druppeltje op de grond kon ik zo oppakken. Geen vlekken, niets. Hoera. Daarna ben ik gaan opmeten, waarbij ik rekening moest houden met de wens dat ik een mooie lijst zou willen. Dus in verstek. Dat was niet alleen een kwestie van goed opmeten, maar ook goed aftekenen, rekening houden met de dikte van het zaagje en recht zagen. Ik heb kunststof hoekprofiel gekocht van 5 x cm. Ik geef toe, nogal breed. Die maat had ik nodig vanwege de hoogte. Op het plafond zelf had ik liever een strookje van zo'n 2 cm gezien. Maar ik had geen zin om die kant in de lengte op maat te zagen. Zoiets moet heel precies gebeuren, anders vallen de fouten direct op. Dus ook maar op 5 cm gehouden. Een stukje tussen beide luikjes was voorheen bezet door binnenverlichting die niet aangesloten was. Dat rechthoekige gat heb ik eerst moeten dichten. Dat heb ik gedaan met het uitgezaagde plafond-stuk van een van de luikjes. Wie wat bewaart heeft wat.
De profieltjes heb ik met kit in de openingen geplakt. Ik ben een heel eind gekomen, maar het is nog niet af. De andere helften zijn weliswaar korter, maar het meet- en zaagwerk is net zoveel. Ik ben in het schuurtje bezig geweest. Met de zon via de deur naar binnen. Heerlijk was dat. Morgen maar weer verder.