donderdag 15 februari 2018

Horoscoop

Wanneer het zo uitkomt, lees ik soms een horoscoop. Tot op heden is dat altijd achteraf het geval geweest. Vaak als ik in een wachtkamer zit te wachten. Dan pak ik een of ander blad wat daar al weken of maanden ligt. Omdat ik ook bijna dagelijks puzzels oplos komt het ook dan voor dat ik achteraf een horoscoop zie en/of lees. Uit bepaalde bladen scheur ik (keurig) de puzzel. Soms staat aan de achterzijde een horoscoop. Omdat ik die pagina's bewaar voordat ik de puzzels te lijf ga, zijn ze van bijna een week geleden.
Meestal vergelijk ik de inhoud ervan met wat ik me nog kan herinneren van die dag of week. En meestal klopt het niet. Ik herinner me nog dat een van de kinderen een keer hardop mijn horoscoop voorlas. Die was al een week oud. Ondanks dat het in mijn donkere periode was, hebben we er flink om moeten lachen. Mijn horoscoop zei namelijk dat ik zowel geestelijk als lichamelijk in topconditie verkeerde en dat ik een prachtige week tegemoet ging. Nou, het was compleet het tegenovergestelde. Ik ken mensen die zich dagelijks laten leiden door hun horoscoop. Ik moet er niet aan denken geleefd te worden door een krant.