woensdag 21 februari 2018

Gehoortest -3-

Na de boel te hebben laten bezinken, hebben we vanmorgen de uitgebrachte offerte doorgenomen. Onze conclusie was dat de aanschaf van twee gehoorapparaten een te dure grap zou worden. Zelfs na het schrappen van bepaalde opties. De offerte maakt melding van een 'vermoedelijke vergoeding uit de basisverzekering'. Er was hierover geen contact opgenomen met mijn zorgverzekeraar. Ik heb daar speciaal naar gevraagd bij de opticien.
Al pratend over de offerte en de gang van zaken in het algemeen, was het proces wat vreemd. Het betrof een test om kennis te maken met de nieuwste apparatuur, maar het eindigde met een offerte en.... (blijkbaar) het bestellen van de apparaten. De offerte was niet ondertekend. Tijdens dat soort sessies gaat er veel aan mij voorbij. Na de gehoortest was mijn emmertje al weer vol. Wat daarna besproken werd heb ik op papier laten zetten, vanuit de gedacht thuis het geheel eens rustig door te nemen.
Volgens Sonja zouden de apparaten direct besteld worden en tijdens een volgende afspraak geplaatst worden. Vreemd, want we hebben nog niets ondertekend en/of laten aanpassen.
Ik heb een berichtje gestuurd met de mededeling dat ik afzie van de aanschaf van de beide apparaten, vanwege de hoge kosten.
Het eerste paar toestellen dat ik ruim 8 jaar geleden kocht, kostte mij toen nog geen 200 euro inclusief verrekening van mijn eigen bijdrage. Alles werd door de opticien geregeld. Nu komt daar 1.000 euro bij! Komt bij dat ik zelf alles financieel moet afhandelen met zowel de opticien als de zorgverzekeraar. Ook daar heb ik geen trek in. Dan zijn de nare verrassingen enkel voor mij.