dinsdag 6 februari 2018

Nefit-aasgieren!

Een storm in een glas water noem ik de heisa rond een cv ketel van Nefit. Het mankement van de kromme warmtewisselaar was al langer bekend. Nefit heeft daarop actie ondernomen door onder garantie onderdelen te laten vervangen. Een terugroepactie? Zo'n apparaat is geen auto die je even naar de reparateur rijdt. Dat apparaat is dagelijks nodig en is aan een muur bevestigd en met allerlei pijpen gekoppeld. De betrokken installateurs hadden op grond van het euvel zelf hun klanten moeten informeren en de onderdelen moeten vervangen. Ik weet dat niet alle installateurs hun verantwoordelijkheid hebben genomen. Dat is vervelend. Die zouden hun dealerschap moeten inleveren. Maar hun klanten konden / kunnen gewoon bij Nefit zelf terecht. Kunnen ze gelijk die nalatige installateurs bij naam en toenaam noemen.
zij willen eraan verdienen
Er zijn door die cv ketel geen doden gevallen. Echt sprake van een levensgevaarlijke situatie is er niet. Wel van een mankement met een bepaald risico. Helaas staan er direct weer aasgieren klaar om zelf een slaatje te slaan uit deze situatie. Zoals Nefit Schadeclaim dat doet. Zij wil aan het probleem geld 'verdienen'. Ordinaire geldwolven zijn het. Er zijn andere merken ketels die het vele malen slechter doen dan die van Nefit. Geregeld in de kou zitten is ook geen pretje. Fouten worden overal gemaakt. Dus ook bij Nefit. En bij installateurs.