donderdag 22 februari 2024

Vriendjes en vriendinnetjes

Een tijdje geleden zag ik in een supermarkt een voor mij nieuwe verpakking met diepvries kroketten. Het waren er 5 stuks voor nog geen euro per stuk. Ik heb vanmiddag 2 verpakkingen gehaald. In de super horde ik een tienermeisje met haar moeder 'communiceren'. Tussen aanhalingstekens, want snauwen en commanderen van kinderen tegen volwassenen en andersom vind ik niet bepaald communiceren. Dat is meer afbekken, wat mij betreft. Onbeschoft gedrag. Van het stel had de puber duidelijk de regie.
Toen ik die moeder zo hoorde en haar lichaamstaal zag, leek het alsof er twee pubers ruzie hadden met elkaar. Maar ja, dat krijg je als het zo belangrijk vindt om als ouder primair een vriendje of vriendinnetje van je kind te willen zijn. Dan word je dus ook als een vriendje of vriendinnetje behandeld. Jammer dat dergelijke ouders hun kinderen weinig respect, fatsoen en dankbaarheid bijbrengen. Daar krijgen die kinderen het later zelf erg moeilijk mee. Want de wereld is anders.