dinsdag 27 februari 2024

O Carol

Kijk, ik kon natuurlijk het origineel van Neil Sedaka draaien, maar dan zit ik minuten lang naar een hoesje te kijken. Dan is zo'n videootje leuker, toch? Mijn broer had een variant op dit nummer : O kerel, raad eens wat ik voel.... de rest zal ik jullie besparen anders moet ik aan dit bericht een leeftijdsgrens plakken. Vroeger was zo'n vertaling niet geschikt voor onder de 18. Nu is het niet geschikt voor onder de 8. Andere tijden.
Ik herinner me nog dat op het singeltje van Neil Sedaka twee hits stonden : O Carol en op de flipside One way ticket to the blues. Tja, in die jaren 50 kregen de mensen nog waar voor hun geld. Zo'n singel kostte in die tijd nog geen 4 gulden.
Samen met mijn broer ging ik bij Gé Hofenk in de Haarlemmerstraat in Leiden naar muziek luisteren. Bij voorkeur in een hokje. Als we klaar waren zei mijn broer aan de balie altijd : "We vonden er niets aan." 😂 Op school konden we dan vertellen, dat het nieuwste nummer al gehoord hadden. Daar ging het uiteindelijk om.