maandag 12 februari 2024

Poetsen

ruim 16 jaar oud en als nieuw
Zoals bekend poets ik graag. En ik niet alleen. Met poetsen bedoel ik niet met het zweet des aanschijns op de knieën dag in dag uit zwoegen. Nee, daar is het leven voor ons niet voor bedoeld. Het is een kwestie van deels zuinig zijn op de spullen en deels uit hygiëne. We kunnen het fornuis niet vies laten worden om het op zeker moment te vervangen door een nieuw. Zo rijk en onverantwoord(?) zijn wij niet.
Ik vind zo'n vies fornuis, zoals vaak in studentenhuizen te zien is, ook onhygiënisch overkomen. Net alsof men daar alleen smerig voedsel kan produceren. Dat is hetzelfde als een vieze koelkast. Daar komen in mijn beleving ook vies geworden etenswaren uit.
En eerlijk gezegd, zoveel moeite is het niet om na het gebruik even een doekje te pakken en de boel weer schoon te maken. Wij doen dat als laatste na de vaat. Dan worden het fornuis, de magnetron, de eierkoker enz. ook even weer schoongemaakt. Dat duurt nog geen 5 minuten. Voor ons is dagelijks lekker eten uit een schone omgeving.