woensdag 28 februari 2024

Gebak met grap

Vanmorgen heb ik voor iets lekkers bij de koffie gezorgd. Tijdens mijn zoektocht naar een zaagje, kwam ik bij een luxe bakkerij terecht. Vraag mij niet hoe dat gegaan is. Toen ik de winkel binnengestapt was, zag ik een enorm lange vitrine met allerlei soorten gebak en taart. “Goedemorgen meneer, kan ik u helpen?”, vroeg een opgewekte medewerkster. “Goedemorgen! Nou dat gaat volgens mij best wel lukken”, zei ik wijzend naar de vitrine. Ze vroeg hoeveel gebakjes ik wilde kopen. Ik antwoordde 4 stuks. Ze vroeg dat omdat ze alvast een doosje klaar wilde uitvouwen. “Aha, u heeft iets te vieren?”, vroeg ze. Omdat ze nogal vrolijk overkwam zei ik : “Jazeker. We zijn op dieet en zijn samen bijna 1 kilo afgevallen. Dat moet gevierd worden.” Ze keek wat verbaas op. Maar toen ze mij zag lachen, begreep ze dat het een grapje was. Ik zei : “Ach, af en toe moet je jezelf een feestje gunnen, toch?”
Ze was het daar volledig mee eens. En dus hadden we vanmorgen tijdens de pauze koffie met een moorkop. Uiteraard met een zoetje in de koffie. Want we moeten wel op ons gewicht blijven letten.😅 Morgen een tompouce.