maandag 26 februari 2024

Koud windje

Er stond vandaag een opvallend koude wind. Ik had me er wel goed op gekleed, inclusief werkhandschoenen en muts op de knar. Maar de wind waaide dwars door mijn spijkerbroek. Maar goed, dat liever dan dat ik in de hitte sta te zweten. Om over regen maar helemaal te zwijgen, want dan valt er buiten nog weinig te klussen.
Op zich ook geen ramp, want binnen staat ook nog een en ander te wachten. Dat is wat schuur- en schilderwerk. Geen grote stukken, maar kozijnen. Maar zolang het droog is, doe ik liever eerst de buitenkant.
Ik ben wel weer flink aan de gymnastiek. Er zijn wat lastig te bereiken plekken. Dan lig ik half of helemaal op de grond in een wat onnatuurlijke houding. Als ik dan overeind wil komen om op te staan, ben ik net een spartelende vis op het droge. Dan merk ik goed, dat ik de 70 gepasseerd ben. Ik kreeg ook hier en daar 'last' van gevoelige spieren. Niet echt spierpijn, gelukkig niet. Maar wel spieren die ik niet eerder gevoeld heb.