woensdag 21 februari 2024

Oma weet het wel

Vanmiddag kwam ik tijdens mijn wandeling een mij bekende oma tegen. Ze was vergezeld van haar twee oudste kleinkinderen, jonge tieners. Ik groette hen met : "Goedemiddag allemaal." Oma reageerde enthousiast met "Hallo Willem!" De andere twee zwegen en wilden doorlopen. Maar toen greep oma in : "Zeg, Willem groet jullie! Groet eens terug." Met enige tegenzin werd ik door zowel de kleindochter als de kleinzoon gegroet. Toen de kleinzoon mij wat verveeld aankeek, zei ik tegen hem : " Ken jij mij alleen maar als je pech hebt met je fiets?" Hij is hier een paar keer aan de deur geweest vanwege pech met zijn fiets. Hij was bij zijn oma en zou zo'n 5 km naar huis moeten lopen. Nadat ik hem dat gezegd had, zag ik dat ie zichtbaar verlegen werd. Oma viel mij bij en zei : "Als je zo doet, wil Willem jou niet meer helpen." Daar lieten we het maar bij. Het overkomt mij vaker, dat ik wel iemands fiets mag repareren, maar een groet of zelfs een bedankje(!) kan er dan niet af. Triest.