dinsdag 27 februari 2024

Koffiepauze in de zon

Wie had dat nog gedacht, na al die dagen met somber nat weer? We werden vanmorgen verrast met een heuse zon. Na het ontbijt ben ik nog even aan de achterkant bezig geweest. Daar zat halverwege een rabatdeel waarvan het uiteinde rot was. Na het verwijderen van een hoeklat heb ik dat stukje met de multitool verwijderd. Dit keer kon ik geen nieuw stuk erin schuiven. Dus heb ik de groef aan de onderzijde verwijderd. Door het deel aan de achterkant weg te zagen. Toen kon ik het rabat van onderaf in de groef van het deel erboven en op z’n plaats drukken. Aan de voorkant is niets te zien van het zaagwerk.
Vervolgens heb ik het deel vastgezet en de hoeklat weer op z’n plek geschroefd.
Toen ik daarmee klaar was, werd de koffie naar buiten gebracht. In de zon hebben we even gepauzeerd. Daarna ben ik de boel gaan opruimen, want vanmiddag gaan we naar Harderwijk. Naar het ziekenhuis. Voor een heel andere oplapklus. We maken dan gelijk van de gelegenheid gebruik om wat materiaal uit de loods op te halen. Dan kan ik weer verder met de klusjes. Er moet nog wat lijstwerk geplaatst worden rond twee deurkozijnen. Ik ga ook nog één lang rabatdeel vervangen. Daarna ga ik het houtwerk schuren en bepaalde delen in de grondverf zetten.