donderdag 22 februari 2024

Huisje, boompje, beestje

Als tiener kwam ik erachter, dat meisjes in hun geestelijke ontwikkeling verder waren dan de meeste jongens. Ze namen hun studie ook veel serieuzer dan de leeftijdgenoten van het andere geslacht. Wat mij toen al verbaasde, was dat ze ook al een groot deel van hun toekomst gepland hadden. Terwijl ik rond die leeftijd niet verder kwam dan de gedachte aan een bromfiets en verder in de toekomst aan een motorfiets. Ik was helemaal niet met huisje, boompje, beestje bezig. Van mijn vrienden hoorde ik dat ook niet. Dat toekomstplaatje zat blijkbaar dusdanig in het hoofd van de jongedames, dat ze al op die leeftijd op zoek waren naar een vriendje die hetzelfde idee had. Ik denk dat om die reden die meisjes meestal kozen voor wat een oudere jongeman en geen leeftijdgenoot. Misschien beëindigden zij daarom vrij gemakkelijk een vriendschap. Zou die zanger links soms de opa zijn van de keeper van Real Madrid, Courtois??😅