woensdag 21 februari 2024

Stella met nukken

De pakezel van Sonja, de elektrische fiets, vertoont weer nukken. De fiets houdt af en toe in en reageert soms met schokken. Vorig jaar heb ik de sensor van de PAS schoongemaakt en wat afgesteld. Om de sensor te beschermen heb ik een spatlap op het spatbord van het voorwiel gemonteerd. Bedoeld om de sensor van de PAS wat meer te beschermen tegen opspattend vuil. Hij bevindt zich aan de trapas in de kettingkast. Toch bleek er vorig jaar vuil te zitten. Vandaar de spatlap. Nadien leek het beter te gaan. Het grote probleem van de fiets is, dat veel van de bedrading weggewerkt is in het frame. Dus kan ik die niet helemaal controleren. Ik heb de contacten van de accu gereinigd en ingespoten met contactspray.
Ik heb maar weer de sensor schoongemaakt (was niets bijzonders aan te zien) en hier en daar met wat contactspray gespoten.
Omdat de accu op dit moment geladen wordt, kan ik nog geen proefritje maken.