vrijdag 17 februari 2023

Voetbal gluren

Gisteravond gluurde ik naar de voetbalwedstrijd tussen Barcelona en Manchester United. Wat een wedstrijd! Erg boeiend voor een neutrale toeschouwer. De Engelse club is weer terug aan de top. Zowel nationaal in de Premier League als internationaal. Trainer / manager Erik ten Hag oogst veel bijval in zijn aanpak, waarbij hij niet schuwde hard in te grijpen in de selectie.
De wedstrijd van Ajax heb ik niet bekeken. Ik heb weinig op met het trage, blinde hobbelpaard spel van de Amsterdammers. Wekelijks zie ik Union Berlin spelen in de Bundesliga. Die club speelt sneller en attractiever. Ik ben niet onder de indruk van trainer Heitinga. Voorheen trainde hij Jong Ajax, dat ook niet bepaald de sterren van de voetbalhemel speelde. Ook Jong Ajax speelt het trage hobbelpaardvoetbal met voor een topclub zeer magere resultaten. In Berlijn zal Ajax een totale metamorfose moeten ondergaan, om daar te kunnen winnen. De bal is rond.