dinsdag 14 februari 2023

Dader is bekend

Gisterochtend, toen ik mijn zwerfvuilronde liep, haalde ik weer een gevuld poepzakje uit de struiken. Het was er dit keer bovenop gegooid. Het lag op een voor mij bekende plek, waar ik eerder dergelijke zakjes heb opgeruimd. Die lagen daar onder de struiken. Toen ik na het opruimen doorliep werd ik aangesproken door een tweetal buurtbewoners. Ze vertelden mij dat ze getuige waren van het weggooien van de zakjes en ook dat de dader zakjes in rioolputjes propte. Omdat ze weten wie en waar de dader woont, is er een vriendelijk verzoekje in de brievenbus gedaan. Laten we hopen, dat het niet meer zal gebeuren.
Het is natuurlijk erg vreemd, om wel de poep op te ruimen maar hem dan met zakje en al alsnog achter te laten. De zogenaamde milieuvriendelijke zakjes blijven net als soortgelijke ballonnen zo'n 5 jaar liggen eer de natuur ze afgebroken heeft. Dus gewoon opruimen en geen ballonnen gebruiken. En eerst goed nadenken en lezen voordat je een e-car of hybride auto koopt