donderdag 16 februari 2023

Met een dikke huid

"... Hallo allemaal, wat een gedoe om een plaatje dat is verwijderd. Wij verwijderen altijd plaatjes, dit is een aantal jaren geleden afgesproken met de leden omdat veel van jullie het niet leuk vonden steeds dezelfde plaatjes te zien. Een aantal wil excuses daarvoor; nou bij deze dan aan alle leden excuses waarvan wij ooit een plaatje hebben verwijderd. Tevreden? Dit heeft mij wel doen besluiten na 7 jaar als beheerder bij mijn medebeheerster te hebben aangegeven dat ik er over denk te stoppen, ik heb hier geen zin in ,  wij hebben feedback gegeven en dan deze shit over ons heen te krijgen nee sorry daar bedank ik voor. Wij doen ons best, en ja tuurlijk maken wij fouten, zoals de meeste....maar is dat een ramp???...."

Ja mensen, het beheren van een groepen / fora op sociale media valt niet mee. Het is erg veel werk (afhankelijk van het aantal leden) en niet iedereen wenst zich aan de regels te houden. En zoals gebruikelijk, zijn er altijd weer overtreders die het niet pikken als ze op hun overtreding aangesproken of acties ondernomen worden. Vaak gebeurt dat nadat het beheer ongewenste opmerkingen en/of afbeeldingen verwijderd heeft. Leden die zo reageren na hun overtreding, zullen ook wel de verbaliserende handhaver de huid vol schelden als ze een bekeuring krijgen wegens een begane overtreding. Of ze roepen direct "Weet je wel wie ik ben?!" of "Weet je wie mijn vader is?!".  😂 Het zijn mensen die hun verantwoordelijkheid niet wensten te accepteren. Ik zou daar geen excuses voor aanbieden. Dat zou volgens mij in de in de geest zijn van : sorry dat u op mijn tenen staat. Met die excuses voelen de overtreders zich enkel gesterkt in hun gedrag. Het is meer een kwestie van als beheerder een dikke huid krijgen, zaken van je af laten glijden en de regels blijven handhaven. Desnoods notoire lastposten als persona nog grata behandelen. Neemt niet weg, dat dergelijke leden erg demotiverend en vaak onbeschoft gedrag vertonen. Die horen niet in een leuke groep aanwezig te zijn.
En voor de rest : je gewoon aan de regels houden en je verantwoordelijkheid nemen als je in de fout gaat. Moeilijk hè?