maandag 20 februari 2023

Dames en heren

Voor  mij zal dat altijd zo blijven. Vrouwen en mannen, dames en heren. Voor de gelovigen onder ons een vraag : heeft God een fout gemaakt en de andere genders vergeten? Volgens mij niet, want God is niet gek, de mens wel.
Ik las dat bepaalde teksten en passages in bekende boeken ook al in woke-mode gewijzigd worden. De gekte duurt voort. Misschien volgt ook nog een boekverbranding. Maakt mij niet uit, want ik lees geen boeken.
Ik herinner me nog, dat de dag voor 3 oktober (Leidens ontzet) 's avonds een taptoe gehouden werd. Die optocht vond ik als kind erg mooi. Dan is er ook een fakkeloptocht. De taptoe ging door heel veel straten in Leiden. Zelf stond ik als kind meestal op het Levendaal. Ik kan me niet heugen, dat er ooit iemand zich bedreigd gevoeld heeft vanwege die fakkels. En als dat het geval geweest zou zijn, was de klager in Endegeest beland. Die instelling heette vroeger trouwens het gekkenhuis (van Oegstgeest). Met die naam was in mijn beleving als kind ook niets mis. Want met een psychische stoornis doe je soms gek. Ik kan het weten, want ik heb nu ook beperkingen eh... stoornissen. Maar te licht voor een gekkenhuis.
Het vega gedoe slaat niet zo aan en dus heeft men het woke bedacht. Woke is volgens mij bedoeld om anderen te kwetsen, dwars te zitten en ruzies te genereren. Ooit was er een reclamespotje, waarin een jochie trots riep : "Ze zei meneer tegen mij!" De ouders van dat jochie vonden het prachtig. Tegenwoordig zouden ze woest worden. Als het aan de woke mensen ligt, mogen jongetjes dat niet meer zeggen : "Want mensje, misschien ben je geen jongetje!" Het gender gedoe zit tussen de oren en niet tussen de benen. Als kind zag ik vooral in het voorjaar sommige koeien van boer Braat andere koeien van achteren bespringen. Dat waren gewoon gekke koeien. Volgens mij zijn die wellustige koeien nooit stieren geworden. En anders was de boer daar wel tijdens het melken achter gekomen. Ook al bleven sommige koeien dat gedrag vertonen, boer Braat heeft van geen van hen ooit een stier gemaakt. Een kwestie van boerenverstand. Zo'n koe was gewoon een gekke koe, die niet ziek was en dagelijks gemolken werd.