maandag 13 februari 2023

Ongelooflijk!

Tijdens het wandelen met Fenna ruim ik af en toe ook zwerfafval op. Ik gebruik zo'n leeg(!) poepzakje als handschoen en verzamelzak. Ik heb speciaal daarvoor een rolletje van die zakjes in mijn jack gedaan. Het gaat dan om het grotere afval, zoals blikjes, verpakkingen van drankjes en rookwaren en kartonnen bekertjes. Ik moet het ook toevallig op mijn pad tegenkomen, dus ik ben dan niet op zoek naar dat spul.
Soms geloof ik mijn eigen ogen niet. Zoals gisteren, zondag. Na de wandeling met Fenna 's middags moesten wij wat aan de kant vanwege een auto die ons van achteren naderde. Hij reed vrij rustig. Zo'n 20 meter voor ons, stopte de auto voor een van de woningen van een blok. De portieren van de bestuurder en de passagier gingen vrijwel gelijktijdig open en.... beiden gooiden een leeg blikje op de grond! Omdat de beide mannen er niet bepaald vriendelijk uitzagen en ik een blikje qua inhoud meende te herkennen, heb ik niets gezegd. Ik heb de blikjes toen ook niet opgeraapt. Het ging om een leeg bierblikje (had ik gisteren dus goed gezien)  en een van frisdrank. Ze lagen dus voor de woning van de gastheer en -vrouw. Leuk, zulk bezoek.
Vanmorgen heb de beide blikjes alsnog opgeruimd. Tezamen met ander zwerfvuil hier in de buurt.