maandag 13 februari 2023

Bij toeval

Met hun satellieten kunnen o.a. de VS elk land tot in detail bespieden. De aanwezigheid van Chinese ballonnen boven de VS geeft aan dat die ruimtetoestellen niet alles zien en dat het luchtruim alles behalve goed beveiligd is tegen indringers. Dat is ook het grote probleem met de aanwezigheid van Ufo's in het algemeen en de militaire bases en oefeningen in het bijzonder. Om die reden heeft Amerika ruim 80 jaar lang het bestaan van Ufo's ontkend. Mensen met Ufo verhalen werden voor gek verklaard en zelfs ontslagen. De ballonnen zijn bij toeval ontdekt. Hoe lang er al ballonnen daar varen weet niemand. Afgezien van de direct betrokkenen.

Een ander toeval betreft een cadeautje. Ik had van (neutrale) foto's van Curaçao op verzoek een verjaardagskalender gemaakt. De kalender stond op mijn laptop in de wacht. Dat doe ik in afwachting van een aanbieding of extra korting als ik hem zou bestellen. Anderhalve week geleden vernam ik dat een bijzonder iemand binnenkort jarig zou zijn. Wat later hoorde ik van de jarige zelf, dat ze een paar jaar geleden op Curaçao geweest is. Dat was toen een verjaarscadeau aan haarzelf, omdat ze 80 of 85 was geworden. Toen ik dat hoorde, heb ik twee exemplaren besteld.
Afgelopen weekend heb ik de kalender namens ons beiden aan haar gegeven. Voor haar verjaardag. De bedoeling was het cadeau aan de deur met felicitaties te overhandigen, want ze zou ongetwijfeld bezoek krijgen. Maar de 93 jarige stond erop dat ik een kopje koffie zou drinken met een stukje taart erbij. Ik vroeg nog : "Weet u het zeker?" Maar ze trok me bijna naar binnen.
Toen ik daar goed en wel aan de koffie en taart zat en met haar zoon (de enige bezoeker) sprak, zei ze plotseling : "Willem, je moet nu weg hoor! Ik krijg vanmiddag visite." De zoon knipoogde naar mij en we moesten beiden glimlachen. Het was namelijk half elf en de familie zou pas na 12 uur komen. Ik dronk vlug mijn kopje leeg, bedankte en groette hen en vertrok.