Ik ben blij, dat de commissie die de gaswinning heeft onderzocht tot dezelfde conclusies gekomen is als ik. 😛 Rutte c.s. en betrokken bedrijven hebben er een zootje van gemaakt en weinig aandacht gehad voor de burgers. Zo, dat was dat. En nu echt actie : betalen en herstellen.
Vandaag werd het een onverwacht druk dagje voor deze opa. Oma was net vertrokken om de wekelijkse Koffietafel te gaan doen, toen de telefoon ging. Ze was een tas met kopjes vergeten, of ik hem wilde komen brengen. Vanwege de regen ben ik met de tas in de ene en een plu in de andere hand, naar de locatie gelopen. Daar aangekomen trof ik een drietal dankbare dames. Een van hen bood mij een kopje koffie aan. Het was nog rustig, want het meeste volk komt pas tegen 11.00 uur. Maar voor ik het wist zat ik aan tafel met allerlei gasten!
Maar eerst stond de vaat te wachten. Dit keer twee keer zoveel, omdat na de koffie soep geserveerd is. Ik ben daarna alsnog bij haar langs gegaan. Daar aangekomen leerde ik dat haar leverancier Ziggo is. Tja, dat is weer heel anders dan KPN. Helaas had ze geen handleiding en ook geen pc of laptop. Teletekst is wel aanwezig, oproepbaar en te lezen, maar 888 (ondertiteling) werkt dus niet. Ze kon geen documentatie van Ziggo vinden. Een Ziggose dus. Ik kwam daar niet weg zonder een kopje thee gedronken te hebben.
Weer thuis heb ik even de website van Ziggo bekeken en daar gelezen, dat de ondertiteling in een apart instellingsmenu te activeren is. Het lastige is, dat mevrouw al in de 90 jaar is en niet zo goed is in de bediening van elektronica. Ik weet nu in elk geval wat me te doen staat.
Weer thuis kreeg oma via WhatsApp een vraag voorgelegd : of Willem zin heeft een camper wat op te knappen. Nou, dat vind ik een leuke vraag, dus heb ik daar positief op gereageerd. Als eerste heb ik om een intro gevraagd. Dan kan ik een overzicht krijgen van datgene wat men gedaan wil hebben.