dinsdag 7 februari 2023

En maar wijzen

Ergens las ik als zou de kritiek tegen de schrijver Lammers wegens diens inzet voor de Kinderboekenweek, uit de FvD hoek gekomen zijn. Ja, en? Misschien zijn de critici relatief veel mensen die couscous eten, en dan? Of die graag fietsen en dan? Het is weer zo'n typisch links krant die graag de oppositie zwart maakt met zo'n links artikeltje.
Ik vind de mensen die misbruik maken van kinderen, bijvoorbeeld door daar boeken over te schrijven, veel erger. Schrijf daar eens over! O nee, want dan komt de eigen vuile was naar buiten. Is het niet opvallend hoe vaak kindermisbruik onder RK mensen plaatsvindt? En dat het overgrote deel van links georiĆ«nteerden dat geloof aanhangen of als achtergrond hebben? Het is weer net zoals de coronatijd, de critici moeten aangepakt worden onder het mom van 'alleen mijn mening telt' en/of  'ik een schaap, jij ook een schaap'. Gelukkig zijn er nog mensen die zelf durven te denken en zich minder subjectief uiten. En ach, er zijn zoveel schrijvers en (cartoon) tekenaars bekritiseerd. Ik herinner me met name nog ene Jan Cremers (Ik Jan Cremers) en een Jan Wolkers (Terug naar Oegstgeest). Dat waren immers volgens veel Nederlanders ook 'vieze mannetjes'. Maar toen waren er geen woke mensen.