zondag 19 februari 2023

Spelen

Als kind deed ik van alles en nog wat. Zowel binnen als buiten. Als ik niet naar buiten ging, dan las ik boeken (sprookjes van de gebroeders Grimm en de serie van Winnetou) en weekbladen (Sjors en Donald Duck). Ik speelde met autootjes, de blokkendoos en later Meccano, knutselde wat en deed spelletjes met mijn broers en zusje. Kaartspelletjes, dammen, Mens erger je niet, Ganzenbord, Zeeslag (op papier) enz.
en naar muziek luisteren. Buiten speelde ik voetbal, verstoppertje, bussietrap, touwtjespringen, vissen, door de polder struinen, hutten bouwen, knutselen, tollen enz. Tussendoor nog naar mijn oma en opa en het huishoudelijk werk en wat huiswerk en zie, de dagen waren vol van activiteiten. Er is sindsdien veel veranderd. Tegenwoordig is er maar één bezigheid : de telefoon. Daarop is van alles te vinden en om mee te spelen. Maar of dat nou goed is voor de gezondheid van een opgroeiend kind?