donderdag 16 februari 2023

Het is weer zover

Vandaag wordt het GFT afval opgehaald. Dus staan de groene kliko's langs de straat. Toen ik rond het middaguur alsnog iets wilde weggooien heb ik dat in onze gft kliko gedaan. De kliko stond dit keer niet op z'n oude plek waar ik hem vanmorgen vroeg neergezet had. Hij stond met een andere bak aan de andere kant van de groene bol (links op de foto). Ze worden namelijk door een mannetje of vrouwtje eerst keurig op een rij gezet, twee aan twee. De wagen kan er twee tegelijk legen. Ik dacht : die worden straks geleegd. Die van ons was nog niet geleegd. Na de middag meende ik de wagen gehoord te hebben. Maar toen ik in kliko keek, zag ik het afval nog. Ook de kliko ernaast was nog vol. Ik had me blijkbaar vergist (dacht de oude man). Dus afwachten maar.
Toen Fenna en ik vanmiddag aan de wandel gingen tilde ik weer even het deksel op : niet geleegd. Voor alle zekerheid keek ik ook even in de vier kliko's die aan de andere kant van de groene bol stonden. Die bleken alle wel geleegd te zijn. Het is dus weer zover. Voor de zoveelste keer worden de laatste kliko's (vanuit de aanrijrichting gezien) overgeslagen. Grrrr. De chauffeur was zeker met zijn telefoon bezig. Ik heb het gft afval maar in de ondergrondse container voor het restafval gegooid. De andere volle heb ik op verzoek van de eigenaresse weer in haar tuin teruggezet. In haar bak ligt o.a. ook kattenbakgrit. Dus is ie nogal zwaar.