dinsdag 28 februari 2023

Met wortel en al

Vorig jaar heb ik een verzoek ingediend, dat inhield de wildgroei hier in de twee groenbakken aan te pakken. Ik had specifiek verzocht de planten met wortel en al te verwijderen. Tijdens een schouw van een medewerker van de gemeente afgelopen maand, heb ik dat nogmaals geuit. Toen kreeg ik te horen, dat men niet alle wildgroei / wortels zou kunnen verwijderen. Ik vond het begrijpelijk en was al blij met de verwijdering van een deel ervan.
Helaas bleven de werkzaamheden vorige week beperkt tot een forse snoei tot aan de grond. Dat had ik zelf natuurlijk gekund. Ik moet wel even benadrukken, dat het de eerste keer is, dat de gemeente anders handelt dan beloofd. Inmiddels heb ik een stronk verwijderd. Dat was een hele klus, want hij zat met allerlei wortels die in de grond verankerd. Nummer twee staat ernaast. De 'hoofdwortel' (niet op de foto) komt van de oudste stronk. Het was weer lang geleden dat ik zo zweette tijdens een klus. Er is nog zo'n stronk en dan ook nog de 'bron', een enorm grote. Pffff.