vrijdag 3 februari 2023

Als schapen

'.... wat een onzin zeg!'
Zelf blijf ik het raar en zelfs onverantwoord vinden, dat zoveel mensen klakkeloos de adviezen, regels en uitspraken van de politiek opvolgen. Hoeveel van hen zouden een advies in de zin van "een paar druppels cyaankali oplossen in water en opdrinken" opgevolgd hebben? Ik bedoel, je gebruikt toch zeker wel even je gezonde verstand? Overigens gaat het mij niet om het vaccineren. Dat moeten mensen voor zichzelf bepalen. Ik respecteer ook covid-gevaccineerden. Het gaat me om de bijverschijnselen, het klakkeloos discrimineren en demoniseren van niet-gevaccineerden. Mijn moeder zei soms : als je vriendje zegt dat je van het dak af moet springen, doe je dat dan ook?" Met andere woorden : "Denk toch eens na!" Zeker als het om politieke zaken gaat, vertrouw ik niets en niemand. Politiek is altijd gebaseerd op (stiekeme) plannen. En niet alle politieke plannen zijn leuk en fijn. Dat we van het aardgas moeten, heeft alles te maken met de eis van Amerika, dat Nederland economisch afhankelijk moet worden van dat land. Het heeft niets te maken met Groningen. 
De overheid heeft bij monde van zowel Rutte als zijn ministers de niet-gevaccineerden in een kwaad daglicht gezet en gediscrimineerd. Velen hebben de overheid daarin als schapen gevolgd en niet-gevaccineerden slecht behandeld. Er zijn er die dan naar Den Haag wijzen, wat mij als naoorlogs kind doet denken aan 'befehl ist befehl'. Gevaccineerde klagen over het feit dat ze schapen genoemd zijn. Ze boffen, want de niet-gevaccineerden wilde men uit hun huizen halen ('we weten waar ze wonen') en tegen de muur zetten (ook volgens een paar BN'ers). De prik-propaganda werd via de media continu het land in geslingerd met halve en onwaarheden. Oma's en opa's werden boos op hun niet-gevaccineerde (klein)kinderen, want volgens Hugo de Jonge waren zij erop uit hen te besmetten en te doden. Allemaal bewust (dus zeker niet onbedoeld, zoals Rutte beweert!) gepropageerd en gecommuniceerd. Nu begint Mark Rutte wat terug te krabbelen : "We waren misschien te hard over niet-gevaccineerden." Hopelijk nemen al die schapen dit keer zijn visie ook klakkeloos over. Laten we eerlijk zijn : men zit / staat de hele dag met de smartphone te klooien, maar iets via het www verifiëren is er niet bij. Dat vind ik vreemd. Er is nog steeds sprake van onafhankelijke wetenschappers en media. Het verbaast mij dagelijks hoe onnozel de mensheid is, ondanks het feit dat we nu toegang hebben tot zo veel (onafhankelijke) wetenschap en kennis. Politiek en wetenschap gaan niet samen.