maandag 17 januari 2022

Vreemde snuiters

Er komen steeds meer verhalen in de publiciteit over seksueel misbruik en ongewenst seksueel taalgebruik. Uit mijn tienertijd ken ik er ook een paar. Een tweetal deed zich voor op de HBS. Daar bleek een docent een relatie te hebben, met een leerlinge. Het was een meisje met lang blond haar, dat er ouder uitzag dan de rest van de klas. Maar misschien was ze drie keer blijven zitten.
Een ander geval betrof een leraar Lichamelijke oefening. Een heerschap dat blijkbaar z'n eigen interpretatie aan de functienaam heeft gegeven. Hij stond er ook om bekend, dat ie na de les aan de dames de douchehokjes langsging om even te controleren of ze al klaar waren.... Toen wij, leerlingen, dat de eerste keer hoorden, zei een van ons : "Had ik nou ook maar voor het CIOS gekozen in plaats voor de HBS." Wij, puberende tieners, lachten daar toen hartelijk om. Ik weet overigens niet of deze klasgenoot later coach is geworden van een turnploeg, hockeyteam of zo. Ik ben zijn naam niet tegengekomen. Evenmin in comedy shows.