vrijdag 28 januari 2022

Creatief aan de slag

Het gaat volgens mij een moeilijk jaar worden. Alles wordt duurder terwijl het pensioeninkomen slechts met €13 netto per maand stijgt. Veel te weinig dus. We moeten dit jaar dus nog meer op de kleintjes letten. Of gaan werken. Zwart natuurlijk, want anders zet het geen zoden aan de dijk. Maar ja, weer gaan werken zie ik niet zitten. De tijd van allerlei verplichtingen en psychologische druk is wat mij betreft geweest.
Omdat de energieprijzen ook sterk stijgen, zullen we nog zuiniger moeten omgaan met gas en elektriciteit. We worden door dit kabinet nog meer in het donker en de kou gezet. Maar we laten ons niet gek maken en/of onze pleziertjes afnemen door Rutte c.s. Er is nog een aantal zaken waarop we zouden kunnen bezuinigen. Misschien stop ik met het tanken van blauwe diesel. Ik bedoel, we worden al decennia door de overheid belazerd wat de vieze uitstoot betreft. De overheid is zelf verantwoordelijk voor de meeste vervuiling. Direct en indirect. Dus we zien wel.