maandag 17 januari 2022

Schroeven over of foetsie

Niets is frustrerender dan wanneer ik na montage van iets, schroeven, bouten en/of moeren overhoud of tekort kom. Ik heb de gedemonteerde delen van het dashboard een paar dagen moeten laten liggen, in afwachting van de 4 standenschakelaar. Toen ik alles weer ging monteren, hield ik nauwlettend het aantal voorgeboorde gaten en schroefgaten in de gaten. Toch hield ik na montage van alle delen twee schroeven over! Ik heb toen de hele mikmak weer gedemonteerd en alles goed nagekeken. Maar ik zag nergens ongebruikte gaten. Ik snap er geen hout van. Ter controle heb ik zo links en rechts een de kunststof delen zitten rukken, maar ze zitten allemaal stevig vast. Ik heb het duo maar apart gelegd. Misschien kom ik erachter, als ik de weerstand van de kachelventilator ga vervangen.
Een ander veel voorkomend fenomeen is dat ik een moertje of boutje laat vallen en dat het vervolgens nergens terug te vinden is. Alsof het opgelost is in lucht. Hetzelfde geldt voor steeksleuteltje nr 10. Altijd weer zoek. Ik heb er zelfs een keer drie extra exemplaren van gekocht bij de Action. Allemaal weg. Bij mijn standaard gereedschap set in de kast hangt er nog wel een stel; een steek- en een ringsleuteltje nr 10-11.
Is het soms hetzelfde fenomeen als dat van de sokken en de wasmachine?