zondag 30 januari 2022

Eruit gelicht

Laatst hoorde ik iemand zeggen : "Ik en mijn moeder bla bla bla..." De aanwezige moeder liet haar kind beleefd uitpraten. Daarna zei ze : "Mijn moeder en ik..." De dochter antwoordde toen : "Ja mam, je weet ik ben niet zo goed in taal." Haar moeder zweeg wijselijk. Het had immers niets met taal van doen, maar met beleefdheid, fatsoen. Zo leerde  mijn moeder mij dat.
Mijn broer en ik maakten dus gebruik van bepaalde lp's met muziektracks van bekende nummers om te oefenen. Slag- en/of sologitaar. Maar het was ook mogelijk drums of bas mee te spelen. Zelf luister ik ook naar bepaalde instrumenten in de nummers. Dan licht ik ze er even uit met mijn gehoor. Tegenwoordig zijn er op YouTube heel veel van dat soort uitgelichte instrumenten te vinden. Ik hoef me dan niet te concentreren op dat ene instrument. Dat is in de video al naar voren gehaald. Zoals in het nummer Graceland van Paul Simon, waarin ik de bas zo mooi vind klinken.