dinsdag 25 januari 2022

Op doktersvoorschrift

Na allerlei testjes en een uitgebreid bloedonderzoek, bespreekt de huisarts met mij de resultaten. Alle gemeten waardes van het bloed zijn goed. Mijn nieren en lever werken ook prima en mijn urine ziet er gezond uit. Ik zou wat meer in de zon moeten verkeren. Huh? "Oké, u bent veel in de zon, dan maar dagelijks een vitamine D tabletje voorschrijven." Dat is het?
"Nee, het lijkt mij goed dat u bepaalde locaties niet betreedt. U mag wel naar supermarkten en andere winkels. U mag ook voor sport, beoefening van kunst en cultuur en onderwijs ergens naar binnen. Liefst met een mondkapje vanwege het levensgevaarlijke omikronvariant. Maar geen restaurants, theaters en dergelijke. En anders maar tot hooguit 22.00 uur. O ja, en meer dan vier mensen bij u thuis op bezoek is ook niet goed voor u."
Oké, dag dokter.