vrijdag 21 januari 2022

Niet in/aan de schuifdeur

Nadat ik de situatie rond extra opbergruimte in de schuifdeur van de bus nader bestudeerd heb, kom ik tot de conclusie dat het om minimale ruimtewinst zal gaan. Ik kan hooguit 2cm uitbouwen en de ruimte achter het deurpaneel is zeer beperkt. Ik wil de verduisteringsschermpjes liever niet buigen of vouwen. Ergo : elders ruimte maken.
Ik zou boven het bed tegen het plafond een vak kunnen maken. Dat hoeft niet zo diep te zijn. Het materiaal van de raamverduistering is 5 mm dik. Ik kan / wil drie schermpjes stapelen, zodat ik aan 2 cm hoogte genoeg moet hebben. Dat zijn de schermpjes voor beide portieren van de cabine en een grotere van de schuifdeur. Voor het gemak kies ik dan voor 4 cm hoog, want ik wil niet telkens staan emmeren om de schermpjes tevoorschijn te halen of op te bergen. Meer ruimte voorkomt ook eventuele schade. Het kan een lichte constructie worden, want de schuimplastic schermpjes wegen bijna niets.