woensdag 26 januari 2022

Altijd maar die smoesjes

 "Omdat de sportschool dicht is ben ik behoorlijk aangekomen."
Toen ik nog jong was waren er helemaal geen sportscholen. En ook weinig dikke mensen.
"Wat moet ik de hele dag met dat kind? Ik moet naar werk!"
Toen wij kinderen bespraken, was de afspraak dat een van ons altijd thuis zou zijn. Kinderen eerst. Ze zijn geen huisdieren en helemaal geen hebbedingetjes.
"Hoezo asociaal?! Zo ben ik opgevoed!"
Geef je ouders maar de schuld. Er is nog altijd de mogelijkheid om aan jezelf te werken.
"Met een vierde en vijfde prik ben jij als ouder iemand veel beter beschermd."
De waarschuwingen aan ouderen voor oplichting en fraude moeten nodig uitgebreid worden.
"We moeten meer aardgas pompen, anders zitten de Duitsers in de kou."
Als na oorlogskind vind ik het sowieso ongelooflijk dat wij Duitsers gas verkopen. Komt bij dat de kou in Groningen al veel te lang duurt en zodoende alsmaar erger wordt.
"Sorry hoor, maar ik heb het deze week druk."
Iemand die klaagt over haar eenzaamheid en keer op keer uitnodigingen afslaat.
Soumaya Sahla trekt zich terug als adviseur van de VVD. Als reden geeft ze op : "Commotie zit in de weg."
Volgens bedoelt Sahla : mijn rechts extremistische denken zit in de weg. In mijn beleving is een ex-terrorist een dode terrorist. Of wel : het is naïef te denken als zou terrorist Sahla bekeerd zijn.