Eerlijk gezegd zag ik nogal tegen de reparatie op. Ik ging er vanwege andere verhalen vanuit, dat ik de kachel van de Ducato 230 bus deels moest demonteren. Maar toen ik het rechterdeel van de onderkant van het dashboard verwijderd had, zag ik dat het niet het geval was. Ik zag namelijk op de kachelbehuizing recht voor m'n neus de contouren van de weerstand. Hoera! O nee, ik juichte niet te vroeg. Eerst zien, dan geloven.
Ik maakte de stekker los en loste de twee schroefjes van het montageplaatje waarop de weerstand gemonteerd is. Daarna trok ik hem uit de behuizing. En zie : een verouderde en kapotte kloon van de nieuwe kwam tevoorschijn! Hoera! O nee, niet te vroeg juichen want is dat onderdeeltje wel echt het probleem?
Ik heb de nieuwe erin geschroefde en vervolgens de boel getest. In stand 1
kon zo even de fan controleren |
Al met al was ik nog geen 30 minuten bezig met het vervangen van de kachelweerstand. Het schijnt bij andere auto's een veel ingrijpender reparatie te zijn. Daar moet je soms ook de kachel deels demonteren.
Maar goed, ik ben weer wat wijzer geworden en zeer tevreden.