zondag 23 januari 2022

Volhardend

Of eigenwijs of asociaal? Met een aangelijnde Fenna wandel ik nog geregeld langs de woning waar de hond zich bevindt, die haar een paar keer heeft aangevallen. Fenna kijkt in het voorbijlopen wel vaak naar de voordeur van die woning.
Ik hoopte door ons daar nog steeds te laten zien, dat de eigenaresse haar hond beter in de gaten zou houden en vooral zou aanlijnen. Vaak kan ik afgaan op de aanwezigheid van haar auto of ze wel of niet thuis is. Als ze wel thuis is, lopen we aan de overkant van de straat. Ondanks onze 'show' trekt mevrouw zich weinig aan van de eerdere gebeurtenissen en de gesprekjes met mij, Handhaving en de politie. Haar hond loopt namelijk nog steeds geregeld los op straat. Omdat ik niet naar ellende op zoek ga, loop ik in dergelijke gevallen liever om. Ik wil zeker niet over de rug van Fenna weer een confrontatie riskeren. Ik vind het wel jammer dat ze zo doet. De laatste keer stond ze hier huilend op de stoep. Omdat ze het allemaal zo erg vond. Ja, ja.