dinsdag 18 januari 2022

Raamscherm voldoet

Het vervangen van het gordijn voor de schuifdeur door een schermpje dat direct in de sponning van het raam gedrukt kan worden, blijkt een ideale oplossing te zijn. Ik merk het bij het in- en uitstappen via de schuifdeur en het sluiten ervan. In alle gevallen was het gordijn een obstakel, dat eerst opzij geduwd moest worden en geregeld tussen de deur klem kwam te zitten.
Omdat ik boven de schuifdeur een rekje gemaakt had waaraan mandjes
hingen, maakte ook dat tot een obstakel als ik het gordijn wilde openen of sluiten. Dus ook dat behoort tot het verleden. Het gordijn moest ook weggestoken worden als we gingen koken. In geopende toestand hing het boven het kooktoestel. Alles op basis van voortschrijdend inzicht. Als enige 'minpunt' geldt dat ik nu een plekje moet maken voor het opslaan van de 4 schermpjes. Ik denk dat het in de loze ruimte van de schuifdeur komt, onder het raam. Daar bevindt zich een kale plaat met ruimte erachter, waar isolatie in aangebracht is. Ik zou er een opberg vak van kunnen maken.