maandag 10 januari 2022

Ventilatie aanjager kapot?

Vanmiddag moest ik even naar de mondhygiëniste. Een mooie gelegenheid om de bus weer even warm te laten draaien. Het dakluikje heb ik schuin open gekanteld, zodat het interieur onderweg goed geventileerd kan worden. Halverwege de rit merkte ik dat de standenschakelaar van de kachel / ventilatie niet werkte. Hoewel, op de hoogste stand deed ie het wel.

Maar de draaiknop op de standen 1 t/m 3 reageerde de ventilator niet.
Ik ga hem morgen maar eens uitbouwen. Misschien is het euvel te verhelpen met wat contactspray. Zo niet, dan moet ik een nieuw onderdeel kopen. Dat kost ongeveer €20,=.
Het dashboardpaneeltje waarin de schakelaar ingebouwd is, heb ik al eens eerder los gehad. Om die kleine lampjes te vervangen, zodat de schakelaar en de standen ook in het donker te zien zijn (foto).