woensdag 27 november 2019

Toch verblindend

In het tv programma Wegmisbruikers is een aantal jaar geleden de vraag gesteld, waarom de nieuwe autoverlichting toegestaan is, terwijl hij verblindt. De toenmalige landelijke verkeersofficier Koos Spee stelde dat die verlichting helemaal niet verblindend is. Zelf ervoer ik het verblindend effect wel. Ik vond het vreemd, dat meneer Spee mij dat effect / gevoel ontnam. Voor mij is zo'n reactie hetzelfde als wanneer hij zou zeggen, dat een klap met een hamer op mijn duim geen pijn doet. Nee, niet bij hem. Wel bij mij en anderen.
Vanmorgen hoorde ik dat de ANWB van mening is dat die verlichting wel verblindt. Hoe dan ook, ik vind die moderne verlichting erg vervelend. Niet alleen bij oneffenheden of stijgingen in de weg, maar ook wanneer het regent. Ik heb het niet over de drl's, maar de gewone verlichting.