zaterdag 23 november 2019

Stapsgewijs

Als er zich grote klussen aandienen, dan probeer ik ze in stukken te knippen. Zeg maar 'Hapklare brokken.' Vervolgens ga ik per brok aan de slag. Het fijne van deze werkwijze is dat ik in vrij korte tijd vooruitgang zie en succes kan boeken : weer een brok af. Het werk blijft ook overzichtelijke en ik kan zowel mijn inspanningen als investeringen (energie, tijd en geld)  lekker spreiden. Zo blijft er voldoende tijd over voor andere activiteiten en blijft het voor mij leuk.
Heel anders gaat het eraan toe, bij de mensen in het tv programma Help mijn man is klusser (en ikzelf doe ook niet veel). Daar viert de afbraak, de sloop hoogtij en is het opbouwen een crime. Dat is bij mij dus andersom. Slopen oké, maar iets opbouwen vind ik veel leuker.
Er zijn ook lieden die Rome en Aken wel op één dag willen bouwen. Dan is er verder niets dan alleen maar dat bouwen. Dat valt bij mij onder 'moeten'. Da's ook niets voor mij.