vrijdag 22 november 2019

Stug doorgaan

Op de verkeerde weg. Zo dacht ik toen ik hoorde dat de regering miljarden gaat investeren in de infrastructuur. En waar gaat dat gebeuren? Inderdaad, voornamelijk in de Randstad. Die regio blijft men volpompen met mensen, auto's en andere milieubelastende zaken. Misschien bedoeld om vervolgens weer te gaan zeuren over het milieu dat daar zo slecht is, want dan kan er weer extra belasting geheven gaan worden. Maar dan wel over het hele land. De vervuiler betaalt, dus zouden mensen in de Randstad relatief veel meer moeten bijdragen aan verbeteringen van het milieu. Investeren in de toekomst, want deze 'verbeteringen' gaan weer (milieu)belastinggeld opleveren. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Om die reden gaat men ook Schiphol 'verbeteren'. Nee, niet door de boel wat op te schonen. Maar om nog sneller het milieu te kunnen blijven belasten. Van dat bericht zag ik in het nieuws een opvallende reiziger door het beeld lopen. Een persoon gehuld in een zwarte boerka. Dat mag dus blijkbaar op Schiphol. Vreemd. Net zo vreemd als het besluit meer in te zetten op de zware criminaliteit en vervolgens juist die afdeling van de politie te gaan opheffen. Ik geef er de voorkeur aan eerst de zieke organisatie (interne cultuur) bij de politie aan te pakken. Zo ook bij Defensie, Belastingdienst, het UWV, het ABP, Justitie, Volksgezondheid en al die andere overheidsinstanties. Ik wens ze beterschap en al hun cliƫnten heel veel sterkte.