donderdag 28 november 2019

Een dichte deur

Met de komst van flinke regenbuien in combinatie met harde wind(stoten), wordt een klein deel van de overkapping bij de deur weer nat. De deur is niets meer dan een houten lijst met daarop een gaaspaneel gemonteerd.
Gelukkig hebben wij afgelopen zomer een zolder afgetimmerd en opgeruimd. Want tussen het spul dat naar de Milieustraat afgevoerd moest worden, bevond zich een zonnebank. Die bank had als afscherming van de tl buizen een mooie doorzichtige kunststof plaat. Die plaat was precies het juiste formaat voor op de deur! Ik heb die plaat gedemonteerd en thuis achter de bank onder de overkapping bewaard.
Vanmiddag heb ik hem tevoorschijn gehaald. Toen ik me vanmorgen in mijn regenpak en laarzen hees, zag ik die natte plak op de vloer. Die herinnerde mij aan die kunststof plaat. Ik heb hem eerst op de deur gepast om te zien of ik nog met andere zaken rekening moest houden. Maar dat leverde niets op. Ik heb voor het gemak bij het monteren eerst bovenaan links en rechts wat gaatjes geboord. Daarna ben ik met die plaat de badkamer ingedoken. In de douchecel heb ik hem met water met spiritus en wat zeep schoongemaakt. Zeg maar een flexibele ruit gezeemd.
Na dat klusje heb ik hem via het aan het gaaspaneel van de schuifdeur opgehangen met behulp van de geboorde gaatjes en twee kleine kabelbinders. Zo hing ie voorlopig klaar om op andere punten gemakkelijk bevestigd te kunnen worden. Het zal veel schelen met die 'dichte' deur. Als het weer warmer wordt, gaat de plaat er weer vanaf en achter de bank.