dinsdag 5 november 2019

Een tafeltje

De zolder is inmiddels weer opgeruimd. Het oogt wat ruimer daar in die kamer, want we hebben een tafel naar Utrecht gedeporteerd. Hier hebben we nog een groot blad staan, dat we gebruikten om de uitschuifbare eettafel te vergroten. Het blad paste toen keurig tussen de uitgeschoven delen in. Die tafel is al een tijd geleden vervangen door een andere, die ook uitgeschoven kan worden, maar geen extra los blad vergt. Van dat overgebleven blad heb ik een tafeltje gemaakt.
We hadden nog vier poten staan, van een weer andere tafeltje. Omdat het blad van het tafeltje over een cv radiator moest komen, was het nodig om de poten aan die kant wat naar binnen te plaatsen. Om precies te zijn 21 cm. Ik heb de schroefgaten eerst voorgeboord met een boortje, waarvan de diameter kleiner is dan die van de schroeven. Dat voorboren vind ik wel zo prettig. Het schroeft gemakkelijker en de schroef trekt zichzelf recht in het boorgat. Ik moest uiteraard rekening houden met de lengte van de schroeven, zodat ze niet door het blad heen zouden komen. Al met al een lastig klusje voor mij, vanwege mijn zwaar verkouden hoofd. Maar ja, stilzitten kan ik nu eenmaal niet. Nu staat er weer een tafeltje met stoel onder het raam. Lekker handig als we op dat zoldertje ergens mee bezig zijn.