zondag 3 november 2019

Centraal wonen

Gisteren was ik zoals gewoonlijk vroeg op. Maar dit keer met een doel. Ik ging een aanhangwagen klaarzetten. Die was die dag nodig om een voormalig student te verhuizen. Hij heeft in Utrecht een optrekje aangeboden gekregen, via bevriende mensen.
Omdat hij jaren lang een eenvoudige kamer als onderkomen gekend heeft, viel de hoeveelheid bagage mee. Zijn grote breor kwam ook helpen en trok de aanhangwagen. Wat ook meeviel was het feit dat ik niet mee hoefde. Er was voldoende hulp geregeld, zodat ik samen met Fenna thuis kon blijven. Vanuit mijn ervaring met efficiĆ«nt en effectief werken, zouden we elkaar enkel in de weg gaan lopen als er te veel hulp zou zijn. Thuis heb ik me o.a. vermaakt met het maken van een bruine bonensoep en het wat huishoudelijk werk. Dat ging me alsmaar lastiger af, want ik ging me alsmaar minder goed voelen. Ik voelde vrijdagavond al enige kriebels in de keel, maar het gorgelen met Super Spoel (vervanger van Superol)  kwam blijkbaar te laat. Het werd alsmaar erger. Dus ongeluk bij een gelukkie. Als ik me niet goed voel, ben ik het liefst in mijn eigen omgeving.