dinsdag 26 november 2019

Een man een mietje

Vroegah, sprak de ouwe, deden mensen gewoon hun werk. Er was sprake van plichtsbesef (een oud woord). Met de tijd is ook de mentaliteit van mensen veranderd. Mensen beloven veel, maar beloftes nakomen is iets anders. Wellicht neemt het aantal echte mannen af, want het was ooit een man een man, een woord een woord. Tegenwoordig is het blijkbaar een mietje een mietje, een leugen een leugen. Zaak dus om met de tijd mee te gaan. Niet de sterkste overleeft, maar degene die zich het beste kan aanpassen. Dus wil ik me ook niet meer aan mijn woord houden. Dat is op zich erg lastig voor mij. Het vergt een verandering van mijn persoonlijkheid. Maar goed, toch maar proberen mee te doen en dus een belofte niet nakomen. Maar ja, dan breekt de pleuris uit! Dan staan ze boos voor mijn deur. Afspraken niet nakomen? Dat mogen anderen wel, maar ik dus niet. Wat een tijd.