vrijdag 1 november 2019

Opzouten, knakworst!

Het kwam er sneller van dan gedacht. Wat denk je? Ik was met Fenna net terug van de ochtendwandeling. Omdat het oud papier vandaag opgehaald wordt, had ik het tuinhekje open gelaten. Ik wilde de kliko naar buiten rollen. Toen ik Fenna naar binnen had geloodst en weer naar buiten liep, kwam die teckel van verderop aan een zeer lange lijn de tuin inrennen! Grrr! Dit keer heb ik het advies van een aantal van jullie opgevolgd. Ik uitte een krachtterm (geen vloek, want dat vindt mijn moeder niet goed) gevolgd door : "En nou opgedonderd! Opzouten, knakworst!!" Vanachter het schuurtje (zo lang was die lijn dus afgerold) kwam de hardleerse eigenaresse haastig tevoorschijn en begon duidelijk van slag de lijn met haar hand binnen te halen. Ze wist niet hoe snel ze weg moest komen. Ze vluchtte als het ware. Hopelijk is het de eerste en laatste keer dat ik zo moet uitvallen. Ik blijf liever dicht bij mezelf.