zondag 24 november 2019

Fijnstof toeslag oude Diesel

Ik zat er al op te wachten. Op de extra belastingtoeslag die wij voor onze oude bus moeten betalen. Omdat het bij de Belastingdienst een zootje is, zou ik het erop kunnen wagen niet te betalen. De kans is groot dat ze het niet eens in de smiezen hebben. Of nee, dat gaat alleen op wanneer ze iets moeten uitbetalen. Weer de oudjes die de klos zijn. Vooral sneu voor hen die al weinig te besteden hebben en zodoende een oud voertuig hebben gekocht. Daar tegenover zijn het de goed verdienende mensen die subsidies krijgen op bijvoorbeeld elektrisch rijden.
Zoals ik al eerder zei, zou ik liever per gereden kilometer willen betalen. Ook die in het buitenland. Dat zou ik rechtvaardiger vinden, dan sec betalen vanwege het eigendom.
Afgezien hiervan is het wat vreemd, dat de moderne voertuigen vrijgesteld zijn van de MRB. Zij dragen toch ook bij aan vervuiling en slijtage van het wegennet?