maandag 25 november 2019

Slap geklets

Ooit stonden kranten vol met feiten en waren er aparte rubriekjes waarin iemand zijn mening mocht verkondigen. Zo ook op de tv. Tegenwoordig zijn het sec meningen die ik hoor en die moeten dan doorgaan voor feiten, de waarheid dus. Maar zo dom ben ik dus niet. Vandaar dat veel tv (praat)programma's inclusief het nieuws van zenders als NPO mij weinig tot niets zeggen. Zelfs de EO is druk op zoek gegaan naar een bruine meneer, die vervolgens voor de camera gaat vertellen dat Zwarte Piet in strijd is met de Bijbel. Weer een mening, die uitgedragen wordt als 'het is zo'. Een mening die ik overigens niet deel. Zo kan je als omroep ook mensen misbruiken gebruiken. Mensen je mening opdringen. Dat is tegenwoordig heel gewoon, tenzij het Jehova's zijn. Dan gooit menigeen wel de deur dicht.
Tegenwoordig klaagt men overal over. De ja-maar mens is nadrukkelijk aanwezig. Zo ook over de verlaging van de snelheidslimiet. In een krantje las ik over de mogelijk ernstige gevolgen ervan, omdat ambulances later op hun bestemming zouden aankomen. Weer een grote onzin! Ik heb nog nooit een ambulance met zwaailichten en sirenes zich aan de verkeersregels zien houden. Ze rijden altijd sneller dan toegestaan en desnoods tegen het verkeer in. Natuurlijk moet het personeel rekening houden met hun afwijkend gedrag en mag het geen gevaar opleveren voor anderen. Ik vond het stukje argumentatie net zo slap als beweren, dat een groot deel van de werkenden vanwege de snelheidsbeperking straks later op het werk komt. Allemaal slap geklets. Een mening van mij.